Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Provozní řád naší ambulance

Doba od 7 do 10 hodin ráno je určena pro akutně nemocné pacienty, případně pro kontroly po nemoci.

Od 7 do 10 hodin je možné provádět odběry laboratorních a mikrobiologických vyšetření, které bývá často nezbytnou součástí kvalitního prvního kontaktu s pacientem, často jsou odběry nutné i při kontrolách.

Zbývající dopolední ordinační hodiny jsou určeny pro pozvané pacienty. V období vysoké frekvence respiračních infektů zveme i po 10. hodině kontroly, v ostatním období zveme zdravé děti na některé preventivní výkony.

Odpolední ordinační doba je určena pouze pro preventivní péči. V této době pracujeme především s pozvanými dětmi, na dobu návštěvy ordinace je možné se individuálně telefonicky objednávat. Provádíme preventivní prohlídky, očkování. Čtvrteční odpoledne vydáváme různá potvrzení, děláme prohlídky na řidičská oprávnění, do mateřských školek, na tábory a další akce.

Snažíme se dodržovat zásadu, aby se nesetkávaly v čekárně akutně nemocné děti se zdravými. K tomu však potřebujeme spolupráci a ohleduplnost rodičů, aby tento požadavek respektovali. V krajním případě máme v našich prostorách možnost oddělit akutně nemocného, většinou infekčního pacienta, od zdravých dětí. V době před začátkem poraden prostor ordinace dezinfikujeme pomocí čističky vzduchu a snažíme se tak zmenšit riziko onemocnění zdravého pacienta.

Po skončení ordinační doby vykonává lékařka návštěvní službu. Vyšetření pacienta v domácím prostředí se však provádí pouze v mimořádných situacích. Není určeno pro rutinní využívání. Samozřejmě je nutné se předem telefonicky dohodnout a i ve vlastním zájmu této služby příliš nezneužívat. Jedná se sice o službu hrazenou ze zdravotního pojištění, ale kvalita vyšetření dítěte v domácím prostředí se nedá srovnat s kvalitou vyšetření v ordinaci, především pro nemožnost laboratorního vyšetření. To bývá často součástí prvního vyšetření při akutně vzniklém onemocnění.

Co dělat, jestliže Vám dítě onemocní po ordinační době, v noci nebo ve dnech pracovního volna?

Samozřejmě stále funguje LSPP v Nemocnici v Novém Městě na Moravě ve všední dny od 17.00 hodin, o víkendech a svátcích od 20.00 hodin je zřízena pro děti při dětském oddělení v nemocnici, o víkendech a svátcích od 8.00 do 20.00 hodin je LSPP na dolní bráně nemocnice v Novém Městě na Moravě, kde je přítomen praktický dětský lékař.